Začať cvičiť, to chce motiváciu

Začať cvičiť...

Postrehli ste to aj vy, že byť fit a chic je novodobý „BOOM“, ktorý ovládol celý svet? Sama to pozorujem nielen vo svojom okolí, ale aj na sebe. Keď som pred pár rokmi začala pravidelne športovať, mi ani len nenapadlo, že by sa v blízkej budúcnosti z môjho hobby mohol stať životný štýl.

Nebavilo ma vkuse kupovať si oblečenie vo veľkosti L a ak som náhodou natrafila na obchod, kde som obliekla aj veľkosť S, cítila som neporaziteľne. Ako super žena, ktorá zachránila svet pred jeho úpadkom. Smiešne však? Ale bolo to pre mňa malé víťazstvo, s ktorým som sa chcela všetkým pochváliť.

Avšak číslo na váhe by nemalo byť jediným dôvodom, prečo by ste mali začať športovať. Existuje veľa dôvodov prečo cvičiť a preto by vaša motivácia nemala byť založená len na tom, koľko vážite. Pravidelné cvičenie je súčasťou zdravého životného štýlu a pozitívne vplýva na vaše zdravie. Má tiež vplyv na lepší sex, spánok, duševnú vyrovnanosť a vďaka nemu budete lepšie zvládať aj stresové situácie. A čo také cigarety? Ak sa chcete zbaviť závislosti na cigaretách, začnite sa pravidelne hýbať. Počas cvičenia sa v tele uvoľňuje adrenalín, ktorý odbúrava stres a presne taký pocit často prežívate počas fajčenia cigarety.

Ale kde načerpať motiváciu? Každého z vás motivujú rozličné veci. Internet je plný motivačných článkov o tom, ako pravidelný pohyb prospieva vášmu telu a duši. Veď aj vy ste už a nie raz počuli, že v zdravom tele je aj zdravý duch. Je to pravda, pravidelný pohyb vám pomôže odbúrať stres, naplní vás pocitom šťastia, spokojnosti a pohody. Podporuje vaše zdravie či imunitu a malým plusom je to, že získate aj super kondičku. Avšak dôležité je v pravidelnom pohybe zotrvať, preto prinášam pár tipov, ktoré vám v tomto odhodlaní pomôžu vydržať čo najdlhšie.

BUDUJTE SI PRAVIDELNÉ NÁVYKY. Je to prvý krok ako môžete byť úspešný. Návyky v podobe pravidelných prechádzok, choďte peši do práce alebo obchodu a vyhýbajte sa výťahom. Zjedzte denne aspoň hrsť ovocia a dve hrste zeleniny, vypite každú hodinu pohár čistej vody, budete sa cítiť lepšie a zdravšie.

STANOVTE SI VÝZVY, ktoré vám vybudujú silnú vôľu. Dajte si nejaký malý cieľ, ktorý chcete stoj čo stoj dosiahnuť. Napríklad: „Denne vypijem aspoň 4 litre vody.“, alebo „Týždeň nebudem jesť sladkosti.“, či „Každý deň spravím 100 drepov.“ Bojujte, nevzdávajte sa a hlavne nepodvádzajte! Keď budete mať pocit, že stanovený cieľ nedokážete splniť, povedzte o ňom čo najviac ľuďom, nech vás to motivuje, dosiahnuť ho. A čo sa stane potom? Okrem toho, že ste daný cieľ splnili, vybudovali ste si aj silnú vôľu zotrvať a plus akúsi dôveryhodnosť u ľudí, že nie ste len obyčajný bájkar, ale to čo poviete aj splníte.

ODMEŇUJTE SA a to pravidelne. Napríklad po takej splnenej výzve. Veď na každej súťaži to tak býva, ako víťaz získavate ocenenie a odmenu. Obdarujte sa niečím, na čo ste mali nenormálnu chuť, alebo kúskom oblečenia, topánkami či doplnkom. Je to fér.

NAKUPUJTE. Motivovať k pohybu vás môže aj nový úlovok z obchodu. Konkrétnejšie ten zo športového oddelenia. Veľakrát aj samú seba motivujem k cvičeniu, tým, že si kúpim legíny, po ktorých som veľmi dlho túžila. A nie raz sa mi stalo, že hneď po odskúšaní som rozbaľovala karimatku, aby som si v nich mohla zacvičiť.

Praktická ukážka toho, že nie som len teoretička 🙂

IMG_20180130_195114

IMG_20180130_195112

Shoshi

Facebook komentár
Shoshi

Shoshi

Cítiť sa vo vlastnej koži dobre, je pre mňa niečo, ako nájsť zmysel života. Vo voľnom čase pravidelne športujem a donekonečna vymýšľam rôzne zdravé recepty. Je to pre mňa istý druh relaxu, kedy zabúdam na bežné životné starosti.

Dostávajte každý týždeň do schránky naše články
Nikdy nedáme váš mail niekomu inému.