Prvý veľký krok k vekovej a rasovej rozmanitosti urobila vo svete slovenská módna firma

nehera-600x800Prvý marec nie je iba začiatok nového mesiaca, ale je to aj začiatok posledného týždňa módneho šialenstva. Prehliadky na jeseň/zimu 2016 prichádzajú dnes na parížske móla a tieto oslavy módy sa začínajú značkou, o ktorej ste pravdepodobne nikdy nepočuli. Značka oblečenia NEHERA je možno nová aj pre ľudí posadnutých módou, ale teraz o nich bude hovoriť každý módny zasvätenec, pretože ich utorková prehliadka nastavila nový a veľmi potrebný štandard v rámci vekovej a rasovej rozmanitosti.

Nehera je značka pôvodne z tridsiatych rokov, ktorá bola len prednedávnom obnovená, v roku 2014 a v roku 2015 mali prvú módnu prehliadku pre jar/leto na parížskom fashion weeku. Sami sa opisujú na svojej stránke ako značka zameraná na “oblečenie, ktoré kombinuje experimentálne tvary a nadčasové remeslo”.

Podľa La Parisienne, kreatívny riaditeľ značky Samuel Drira povedal, že pre neho je jeho posledná kolekcia o “miešaní familiárneho a neznámeho…všetko v neutrálnych tónoch, aby to vyvolalo dojem, ako keby niekto kráčal hmlou”. Aj napriek tomu, že má Nehera viac ako osemdesiat rokov a na móla sa vrátila len pred dvoma rokmi, je zaujimavé sledovať, ako tlačia na zdržanlivost módneho sveta voči väčsej rozmanitosti takýmto veľkým spôsobom. Nielenže majú vo svojej prehliadke modelky rôznych etník a vekových skupín, ale robia to zároveň tak, že na túto skutočnosť nestrhávajú hlavnú pozornosť. Zvyšok módneho sveta by si z nich mal určite zobrať príklad.

Zdroj

Foto: MARTIN BUREAU/AFP/GETTY

Facebook komentár
Vladena Vrabcová

Vladena Vrabcová

redaktor

Podčiarknuť svoju osobnosť oblečením znamená dodať sebaistotu vnútru a rozžiariť sa aj navonok.