Starajme sa o seba

Už sme si zvykli, že vstať, pracovať, spať a opäť pracovať, je náš bežný každodenný rytmus.  No po čase naše telo protestuje a dáva najavo, že potrebuje pozornosť. A takisto aj naša myseľ. Pozornosť a oddych. Doprajme im to, stačí pár minút denne.

Precvičme si telo, aby nás robilo šťastnejšími. Aj malé ranné cvičenie dokáže s naším telom urobiť zázrak. Obyčajná rýchla prechádzka nás nabije energiou a získame motiváciu na celý deň. Nastavte si budík o chviľu skôr, pripravte si tenisky už večer a ráno stačí už len vyraziť.

Rýchla ranná meditácia. Päť, alebo desaťminútová meditácia každé ráno nám pomôže vniesť rovnováhu do mysle na celý uponáhľaný deň. Nechajte si pár minút na relax, predtým než začnete pracovať. Myslite napríklad na to, za čo všetko ste vďační a doprajte si pozitívne povzbudenie.

Píšte si denník. Písanie je terapeutická aktivita. Počas pár minút si môžete zapísať svoje myšlienky, pocity, strachy, vďaky, čokoľvek, čo vám príde na myseľ. Dajte si denník k posteli a zvyknite si každý večer zapisovať pár viet tesne predtým, než pôjdete spať.

Čítajte. Všetci občas potrebujeme uniknúť tlaku reality. Cez obednú prestávku odíďte od počítača a vezmite si knihu, či obľúbený časopis.

Zavolajte starým priateľom. Znova sa spojiť s niekým, s kým sme dávno nehovorili, môže byť príjemné. Rýchlosť, v akej dnes žijeme, nás od priateľov odtŕha. Kariéra, rodina, zodpovednosť. Toto všetko nás núti zabudnúť na tých, s ktorými sme si kedysi tak dobre rozumeli. Z priateľov sa stávajú vzdialené spomienky. Na sociálnych sieťach sa síce „vidíme“, no málokto skutočne zodvihne telefón a zavolá nám.

Naplánujte si čas iba pre seba. Keď si zostavujeme plán na ďalší týždeň, zvyčajne v ňom nenájdeme kúsok miesta iba pre seba. Pamätáme na dôležité konferenčné hovory, stretnutia a termíny. Nabudúce si do kalendára pridajte čas pre seba. Napríklad rána si vyhraďte pre cvičenie, a jeden-dva večery v týždni pre stretnutia s priateľmi.

Odpojte sa. Hneď po prebudení máme tendenciu ako prvý zobrať do ruky mobil a hneď začíname pracovať. Prezeráme maily a snažíme sa na ne odpovedať ešte akôr, než reálne prídeme do práce. Nechajte elektroniku tak a radšej sa najskôr pripravte na svoj deň. Spravte si čas na raňajky a na emaily odpovedajte až po nich.

Zoberte si obed z domu. Starostlivosťou o svoje telo netrávime veľa času. Stravujeme sa rýchlo a nezdravo. Pripravte si obed na ďalší deň večer doma, a začnite svoje telo rozmaznávať zdravou výživou. Obedujte mimo pracovného stola a pri jedle si oddýchnite.

Spite dostatočne. Keď ste zaneprázdnené prácou, život je doslova hektický. Svojmu telu nedoprajete toľko odpočinku, koľko by skutočne potrebovalo. Veľmi rýchlo sa môže stať, že pri takejto rýchlosti pôjdete na prázdnu nádrž. Spánok nie je dobrý len pre telo, ale aj pre myseľ. Dobre oddýchnuté telo a myseľ dokážu veľké veci.

Spravte si víkend pre seba a nepracujte. Mnoho ľudí si berie prácu domov a takmer nikdy nevypnú. Robte cez víkend veci, ktoré vás tešia. Trávte viac času so svojou rodinou a nie pri počítači. Nech je víkend vašou malou dovolenkou.

Pripomínajte si, že ste jedinečná. Nenechajte sa zahltiť termínmi a prácou. Pripomínajte si všetky tie malé veľké veci, ktoré ste dokázali. Vy nie ste vaša práca. Keď si budete pripomínať všetko to, čo vás definuje ako jedinečnú osobnosť mimo vašej práce, vaša myseľ sa vám odmení vyrovnanosťou.

Vaše telo a myseľ sú tým nejcennejším, čo máte. Dennodenne je potrebné sa o ne starať.  Naplánujte si čas skutočne len pre seba a oni sa vám poďakujú.

 

Nel

 

Prečítajte si tiež: Uzavrite so sebou dohodu, ktorá vám zlepší život

http://www.inc.com

Facebook komentár
Nel Valentová

Nel Valentová

Mám rada spájanie protikladov, v každom nedorozumení vnímam zároveň príležitosť k rastu a pochopeniu.

Dostávajte každý týždeň do schránky naše články
Nikdy nedáme váš mail niekomu inému.