7 najväčších fitness mýtov

fitness myty

Zarezávate pravidelne v telocvični, ale výsledky neprichádzajú? Alebo vstávate o hodinu skôr, aby ste si ešte pred prácou zacvičili?

Napriek úsiliu, nič sa nezlepšuje. Stále sa necítite fit. Takže, čo sa to deje? Možno ste jednoducho len obeťou dezinformácií. Stáva sa to často, pretože máme internet. Ktokoľvek môže napísať čokoľvek – aj úplne nepravdivé veci. A niektorým sa ľahko verí.

To, že „to“ fungovalo jednému, neznamená, že to bude fungovať u každého. A možno aj vaši priatelia s vami zdieľajú zlé rady, ktorým oni sami veria. Ktoré sú to tie najväčšie fitness mýty?

Kľúčom k plochému bruchu sú brušáky
Brušáky sú pravdepodobne najviac známe zo všetkých cvikov na brucho. Väčšina, ktorých ich robí, si myslí, že tým dosiahne ploché brucho. Pomôže vám to pri jeho formovaní a spevnení, nie je to však kľúč k plochému brušku.

brusaky

Ak budete jesť sacharidy, budete tuční
Sacharidy nie sú v skutočnosti zlé a neurobia z vás tučných. V skutočnosti sacharidy potrebujete pri cvičení, aby ste dosiahli optimálny výkon.

Pot = viac spálených kalórii
Čím viac sa potíte, tým viac kalórii spálite? Ak si myslíte, že máte odcvičené dobre len vtedy, ak po cvičení vyzeráte, akoby ste vyšli z autoumyvárky, je to omyl. Jednoducho neplatí, že čím viac ste premočení, tým viac kalórii ste spálili.

Ak budete veľa behávať, zničíte si kolená
V podstate koluje taký mýtus, že ak niekto veľa beháva, je len otázkou času, kedy mu odídu kolená. A dokonca to môže dopadnúť až tak, že človek bude ledva chodiť. V skutočnosti však beh nie je vôbec zlý pre kolená. Avšak je veľmi dôležité vedieť, ako behať „správne“, pretože v opačnom prípade vám skutočne môžu hroziť škaredé zranenia.

Ak budete robiť strečing, zotavíte sa rýchlejšie
Strečingom sa síce rýchlejšie nezotavíte, no ak máte z neho dobrý pocit, robte to. Zlepšuje pohyblivosť kĺbov a ponaťahovanie po cvičení môže byť príjemné.

Plávanie vám pomôže schudnúť
Plávanie je skvelá forma cvičenia. Môžete si pomocou neho pekne vyformovať telo a tiež zvyšuje kapacitu pľúc. Ak je však vaším cieľom schudnúť, vyberte si iný druh športu.

Cvičenie kratšie než 45 minút nie je dostatočné
To je úplne nepravdivé. Aj cvičenie, ktoré trvá 10 minút, je lepšie ako žiadne. Každé cvičenie je prínosom pre vaše zdravie, i to krátke. V skutočnosti niektoré krátke intenzívne cvičenia môžu byť oveľa efektívnejšími.

 

Prečítajte si tiež: 15 minútovka ženy so štýlom – Cvičenie na brucho a celé telo, Plank

Voľne preložené z http://www.beautyandtips.com/sports-and-fitness/10-biggest-fitness-myths-busted/

Facebook komentár
Lu Ladecká

Lu Ladecká

Som lojálna voči veciam, ktoré mám rada. Predtým než si ich obľúbim, podrobím ich dôkladnému prieskumu. Mám svoj štýl a ísť do hĺbky je jeho dôležitou súčasťou.

Dostávajte každý týždeň do schránky naše články
Nikdy nedáme váš mail niekomu inému.