,,Najkrajšia tvár na svete? Je tá tvoja.“ Estée Lauder

Estée Lauder – americká ikona, ktorá založila kozmetické impérium. Nikdy nesnívala o úspechu, ale pracovala tak, aby ho dosiahla.

,,Môj úspech je založený na vytrvalosti. Nie na šťastí.“

Preslávila sa mottom: ,,Každá žena môže byť krásna.” Narodila sa 1.7.1906 maďarskej matke a otcovi pochádzajúcemu z Československa. Estée trvala na tom, že jej poňatie krásy bude nielen očarujúce, ale aj dosiahnuteľné. Kozmetické impérium, ktoré vytvorila, sa rodilo v malej kuchyni u jej rodičov. Často k nim chodieval jej strýko, v tom čase obchodoval s kozmetikou. Bol chemik a mladučkú Estée naučil základom výroby krémov tak, aby si ich mohla vyskúšať a vyrobiť aj vlastné. Estée potom takto vyrobené krémy venovala kamarátkam, spolužiačkam ale i susedkám, či známym.

Sama mala krásnu a čistú pleť, čím bola chodiacou reklamou na svoje produkty. Estée Lauder sa nesnažila dávať ženám rady, ako byť krásna, ale ako zostať krásnou. Nie je nepekná žena, je len taká, ktorá sa o seba nestará, alebo si neverí. Každá z nás môže byť krásna. Stačí trochu chcieť. 

 „Krása je postoj. Stačí sa rozhodnúť byť krásna a budete.“

Keď začínala podnikať v roku 1930, začínala od nuly. Otvorila si prvý obchod. Dôveru žien získala vďaka jednoduchému, avšak kreatívnemu nápadu. Spočíval v propagácii tovaru spôsobom, že výrobok bol aplikovaný priamo na tvár klientky, aby sama mohla posúdiť účinnosť produktu. Čo viedlo samozrejme k motivácii nákupu. Táto stratégia, využívaná dodnes, fungovala výborne. Týmto spôsobom bola zabezpečená zaručene najlepšia reklama, kedy samotné zákazníčky odporúčali výrobky Estée Lauder ďalším svojim kamarátkam.

Netrvalo dlho a prišla s ďalším prevratným nápadom.

V tom čase si u nej istý luxusný newyorský obchodný dom objednal výrobky za 800 dolárov, čo bolo na tú dobu veľa. Výrobky rekordne vypredali za necelé dva dni a to vďaka maličkým vzorkám. Vzorky totiž ponúkali zdarma ku každému nákupu, ako ,,darček na skúšku“ nových produktov. A hoci si konkurencia myslela, že takto si zruinuje vlastné podnikanie, opak bol pravdou. Bol to revolučný nápad a mal obrovský úspech. Estée Lauder kládla neobyčajný dôraz na získanie zákazníkov.

 ,,Ja nechcem dúfať ani túžiť, ja chcem svojou prácou výsledok jednoducho získať.” 

Venovala dostatočný čas na výcvik svojich poradcov v oblasti krásy. Taktiež niekoľko desiatok rokov udržovala tradíciu zasielania maličkých vzoriek nových výrobkov. Osvedčilo sa aj vytvorenie zákazníckej databázy. Poštou zákazníčkam rozosielali nielen informácie o novinkách, ale aj poukazy na spôsob dnešných voucherov. Estée Lauder sa zaslúžila aj o najvýznamnejšiu dobročinnú iniciatívu v boji proti rakovine prsníka, za kampaň ,,Ružová stužka“. Túto iniciatívu navrhla jej nevesta, ktorá v spoločnosti začala pracovať a preukázala podnikateľský talent hodný svojej slávnej svokry.

Estée Lauder zdvihla sebavedomie žien. Bola presvedčená, že krása je morálnou povinnosťou, spôsobom, ako odmeniť predovšetkým samy seba.

Sama svojej firme robila tú najlepšiu reklamu. Až do vysokého veku bola vždy krásna a upravená. Len jedna vec bola pre Estée v živote dôležitejšia ako spoločnosť a to jej rodina. Životným partnerom a spoločníkom v podnikaní bol manžel Joseph Lauder. Narodili sa im dvaja synovia. Jej potomkovia dodnes zachovávajú rodinnú tradíciu a pokračujú v rodinnom biznise.

Estée zomrela 22 rokov po svojom manželovi vo veku neuveriteľných 97 rokov. Zanechala ženám taktiež nádej na liečbu rakoviny. Ale i slávnu vetu, ktorú si máme opakovať vždy, keď sa pozeráme do zrkadla.

,,Najkrajšia tvár na svete? Je tá tvoja.“

Je jedinou ženou zahrnutou v rebríčku dvadsať najvplyvnejších podnikateľov dvadsiateho storočia zostaveného časopisom ,,Time“.

Vaša, Iwka

Zdroj: Nejvlivnejší ženy naší doby: Chiara Pasqualetti Johnson
https://www-elcompanies-com.translate.goog/en/who-we-are/the-lauder-family/the-estee-story

Facebook komentár
Iwka Bašnáková

Iwka Bašnáková

Mám svoj štýl a prezradím vám z neho niečo. Nosím ružové okuliare a úsmev na tvári.